Monday 22 December 2014

Profil Syarikat

Visi dan Objektif

Sejak penubuhannya WNH Makanan Beku Sdn Bhd mengekalkan falsafah korporat yang berdedikasi untuk menyediakan berkualiti tinggi, produk segar dan berkhasiat untuk rakyat.
Mengekalkan kualiti yang paling tinggi adalah merupakan sebahagian daripada tradisi WNH Makanan Beku Sdn Bhd. Dengan menggunakan peralatan pengeluaran moden dan menerima pakai penekanan yang kuat pada kawalan kualiti, kami memastikan bahawa semua produk yang dipasarkan oleh WNH Makanan Beku Sdn Bhd adalah amat berkualiti. Produk kami terkenal di pasaran tempatan dan antarabangsa untuk kualiti dan kesegarannya.
Hubungan kita pegang dengan pembekal dan pengguna adalah berdasarkan kepada prinsip-prinsip komitmen, kepercayaan dan keyakinan. Kami berusaha untuk menyediakan nilai yang konsisten dan bekalan seperti keperluan khusus pelanggan kami dan dengan itu mencapai reputasi yang kuat untuk kualiti produknya.

Misi
  Membolehkan pelanggan untuk berada di hadapan pesaing mereka dengan menyediakan produk yang berkualiti tinggi.
       Sentiasa inovatif dengan peralatan teknologi baru & terkini dalam pengeluaran dan R&D bagi premium dan kualiti yang konsisten.
       Bertindak dengan kejujuran, integriti dan standard etika yang tinggi.
       Kerjasama adalah kunci kejayaan.

Jenis Perniagaan

Frozen food ia boleh dikekalkan dari masa ia disediakan kepada masa ia dimakan. Sejak awal kali, petani, nelayan, dan penjerat telah dipelihara permainan mereka dan mengemukakan dalam bangunan tanpa pemanas semasa musim musim sejuk. Makanan beku melambatkan penguraian dengan mengubah kelembapan sisa ke dalam ais, menghalang pertumbuhan kebanyakan spesies bakteria. Di dalam industri komoditi makanan, terdapat dua proses: mekanikal dan kriogenik (atau pembekuan flash). Kinetik beku adalah penting untuk mengekalkan mutu makanan dan tekstur. Pembekuan cepat menjana kristal ais yang lebih kecil dan mengekalkan struktur sel.

Maklumat untuk dihubungi

Alamat perniagaan :
47A,Jalan Raja Alang, 50300,Kuala Lumpur
Nombor telefon :
010-9011434
Harithas Cheleya ( Chief Marketing Officer )
Alamat e-mel :
wnhfrozen@gmail.com

Struktur Pengurusan
  


Pengurusan

Cik Noorhanim Ngah @ Omar, Chief Executive Officer

Cik Noorhanim adalah seorang ahli perniagaan yang terkenal dengan jawatan pengarah dalam beberapa syarikat. Dalam WNH, tugas utama beliau adalah untuk membangunkan dan mengekalkan visi syarikat, menyelia strategi jangka panjang dan pemasaran jenama / pembangunan produk. Dia bertujuan peluang perniagaan dan perikatan strategik dengan pelanggan dan pembekal kami. Bersama-sama dengan eksekutif pengurusan yang lain, dia merancang, membangun dan menetapkan dasar dan objektif syarikat mengikut piagam syarikat.

En. Harithas Cheleya, Chief Marketing Officer

Beliau adalah untuk menguruskan strategi pasaran dan perancangan, kakitangan langsung, latihan dan penilaian prestasi kakitangan jualan, untuk membangunkan pasaran baru dan program jualan kawalan. Beliau menguruskan pengedaran jualan dengan mengklasifikasikan jenis pelanggan, mewujudkan wilayah jualan, kuota dan menasihati eksekutif jualan mengenai jualan dan promosi teknik.

En. Vigneswaren Thangaveloo, Chief Procurement Officer

En. Vigneswaren adalah terutamanya bertanggungjawab ke atas operasi dan pentadbiran syarikat. Kawasan utama yang lain tanggungjawab adalah pengembangan perniagaan ke pasaran eksport, yang termasuk pelan pemasaran strategik kepada pembangunan pasaran, pengiklanan dan promosi usaha baru.

Puan Wan Noorjipah Wan Mohd Najib, Chief Financial Officer

Puan Wan adalah bertanggungjawab bagi sumber manusia dan fungsi pelaporan kewangan, termasuk pengambilan, skop kerja, latihan, penilaian prestasi dan kenaikan pangkat cadangan. Beliau juga bertanggungjawab untuk perhubungan dengan pihak berkuasa luar tentang perlesenan, pensijilan.

Kakitangan Utama / Kakitangan

Pengurus Operasi.

  Pemimpin untuk operasi dan bertanggungjawab sepenuhnya untuk kejayaan kewangan perniagaan. Pengurus operasi mengendalikan hubungan luar dengan pemberi pinjaman, pemimpin masyarakat dan vendor. akan digerakkan visi, pelan strategik dan matlamat perniagaan.

Kawalan kualiti, keselamatan, pengurus alam sekitar

      Ini adalah fungsi utama dalam mana-mana industri dan, khususnya, satu yang berurusan dalam produk makanan. Secara umumnya bertanggungjawab untuk mengendalikan kualiti produk, latihan kakitangan dalam setiap bidang ini dan memfailkan semua laporan bulanan, suku tahunan dan tahunan perlu.

Akauntan

        Ini merupakan satu lagi tanggungjawab fungsi utama untuk penyata bulanan pendapatan dan kunci kira-kira, pengutipan penerimaan, pembayaran gaji dan menguruskan tunai.Aspek utama di sini adalah menguruskan tunai.

Pengurus pejabat

       Orang yang slot ini juga boleh bertindak sebagai pengarah sumber manusia, ejen dan membeli "polis trafik" dengan jurujual dan vendor. Secara umum, akan menyelia semua tidak terlibat dalam pengeluaran dan juga boleh mengendalikan beberapa tugas pemasaran.

Penyambut Tetamu

 Untuk penyambut tetamu mengendalikan panggilan telefon, menyambut pelawat, mengendalikan mel, adakah bil dan melaksanakan banyak tugas-tugas lain seperti yang dikehendaki oleh pengurus pejabat.

Penyelia

        Individu adalah "second-in-command" di kedai dan akan menyelia pengeluaran.

Pengurus pemasaran

        Mengendalikan segala aspek yang berkaitan dengan mempromosi dan menjual produk. Akan melapor kepada CMO

Produk

    1) Frozen Seafood


        Dory Fish
        Sotong
        Kerang
        Gamat
        etc

2) Frozen Meat

 
  
        Chicken and parts
        Beef Meats
        Lamb Meats
        Minced Meats


     3) Frozen Processed Food
        Meat balls
        fish cakes
        nuggets
        burger meat
        curry puff
        spring rolls
        French fries 
        Etc

Lembaga Pengarah

Ahli Lembaga Pengarah

        Adam : Co-founder of John Coffee
        Rajes : Executive Director of Mys
        Chow : Pearl Securities LP

Ahli Lembaga Penasihat

        Reshma : Penasihat Perniagaan Maybank
        Chooi : Peguam Korporat

Juru Audit

Peter Chong & Co.
SOHO Suites @ KLCC
Block A2, Level 31-3 & 32-3
No. 20 Jalan Perak
50450 Kuala Lumpur, Malaysia
Tel No: (603) 21817447
Fax No: (603) 21818522
Email: info@peterchongco.com